суббота, 21 апреля 2012 г.

Жаль, мені так жаль те, що маємо...


Якщо б я не чув, не говорив би. Якщо б не знав — мовчав.  Я чув і бачив — не мовчу. Просто так мені легше стає. 

Сьогодні їду в «маршрутці» додому, і чую, як водій налаштував радіоприймач на потрібну хвилю, де транслюють найсвіжіші новини. Я теж свої «локатори» налаштував на ту ж хвилю і почав прислуховуватись. Як-не-як, журналістська цікавість. Там щось знову про Тимошенко говорили. Та скільки ту жінку можна мучити? Вона й так вже за гратами чахне. Не лікують її, а та все протестує, тримається, надіється. Мабуть, сильна. Має багато волі у собі і зовсім не боїться тієї страшної смерті. Нам би всім таку витримку, то може, не було б того, що маємо.
А ось коли я почув слово «шахта», серце зразу почало сильно стукатись. За секунду промайнуло тисячі думок. Не вспів і слова промовити диктор, як я вже собі подумки думаю «Лиш би не львівщина, лиш би не львівщина!». Так, мені страшно. Батько на шахті. Там й так зараз твориться щось незрозуміле. То горять шахти, то давить когось, калічить. А батько то один.
В мене батько один, і в когось був теж один. По тому радіо, наче винесено вирок, протрубів басистий голос «одна людина загинула». Це ж хтось вже не повернеться додому. Нікого не обніме, не зігріє теплим словом. Це вже немає людини.
А що, в когось кишеня зростає, і не важливо йому, чи вмирає людина, чи калічиться… Той бідний шахтар йшов на глибину, знаючи, що ризикує життям і в будь-який момент може більше не побачити небо. І за що? За копійки. Про це говорять, говорили і будуть говорити. І я вже про це казав чи писав, навіть не пам’ятаю. Але доки той «дядько» їздить на «мерсі» «сл» класу, доти буде гинути звичайний трудяга, який щодня спускається на глибину в грязюку, пилюку і газ. Одним словом, лізе в повне пекло.
Якось дивився передачу на «плюсах» про аварію на шахті Засядька. Наскільки правду говорили, судити не мені. Але з того, що почув — був шокований. Як виявляється, концентрація газу на тій шахті перевищувала норму у десятки, але начальство давало наказ лізти на глибину і працювати. Бо вугілля — це гроші. Всі ті індикатори накривали куфайками, щоб не пищали і вперед до роботи. Маленька іскра від лопати, найменші електричні несправності, появляється іскра і … БУМ!!!! Неправильна вентиляція, неправильний баланс кисню і газу метану і знову ж таки … БУМ!!!! Всі про це знали. І всі на це закривали очі, бо в цій країні править не людина, не механізм, а прості папірці різного кольору, через які безліч смертей.
То до біса така робота. Нехай би хтось один із тих власників елітних машин спустився під землю і взнав, яка приємна робота там, особливо із обладнанням ще 70-80-х років 20-го століття. Я, звісно, не проти того, щоб кожен заробляв, як може і на що вчився. Але будьте розумними. Чому комусь можна працювати у теплому місці за таку ж зарплату та ще й, інколи, із такою ж освітою?
І знаєте, цей випадок не один такий, їх багато. Я не писатиму тут про статистику смерті шахтарів під час виробничого процесу, бо це й так загальновідома цифра «багато».
Добре. Припустимо, що гірник пропрацював у шахті років так 15-20 і пішов на пенсію. Але як він виглядав, коли вперше ступив за ворота шахти і як виглядає після того, як вийшов на пенсію. Це дві різні людини, стан здоров’я яких вже ніякий, старіння не на 20 років, а на цілих 40 вперед. Та у них навіть пенсії ніякі, не вистачає щоб оплатити лікування. Куди ж котиться цей світ? І чи варто віддавати життя комусь заради новенького авто? Живемо… 

Комментариев нет:

Отправить комментарий